Hur använder man ”fullkorn” i märkning och marknadsföring?

6 MAJ: Att intaget av fullkorn behöver öka råder det ingen tvekan om. Ett sätt att göra det enkelt för konsumenter att hitta produkter med fullkorn i butik och bageri är att lyfta ordet ”fullkorn”.

Välkommen till ett webbinarium som beskriver vilka möjligheter och regler och riktlinjer det finns att förhålla sig till när man använder ”fullkorn” i märkning och annan marknadsföring.

Seminariet riktar sig främst till dig som jobbar i företag som producerar och säljer livsmedel, oavsett liten eller stor verksamhet.

• Tisdag 6 maj
• Kl 13-14
• Online

Talare
Ulrika Erhardt
Li – Expert Livsmedel och lagstiftning
Livsmedelsföretagen

Elisabet Rytter
Li – Nutritions- och forskningsansvarig
Livsmedelsföretagen

Maria Sitell
Brödinstitutet – Kommunikationschef, leg dietist
Brödinstitutet/Sveriges bagare & konditorer